fredag den 18. februar 2011

En gave til morfar

Ja, sidste weekend fyldte min "gamle" far så år igen, og selvfølgelig skulle jeg finde på en eller anden gave fra AM. Jeg syntes det var meget oplagt at bruge nogle af de billeder vi får hver måned når vi er ved fotografen - vi er så heldige at vi til meget billige penge kan få flere af det samme billede, så der er både til morfar, farmor og farfar og os selv.

Så jeg skulle altså finde på et eller andet hvor billederne kunne vises frem. Nu ved jeg også at min far ikke har nogle fotos hængende - udover på sit kontor, så jeg ville finde på noget hvor de kunne stå på et bord, så det kan sættes lige der hvor han har lyst, og også flyttes rundt.

Jeg fandt på at lave en "bordkalender" bare uden kalender, så altså mere pricippet i det. Jeg valgte også at der ikke skulle pyntes for meget, og kun holdes lidt i lyserøde farver. Tror bare ikke det er ham med sådan en super pyntet mega lyserød sag. Og det skal der jo også tages lidt hensyn til ;)

Her er hvaf jeg kom frem til

















Jeg har lavet en "base" i chipboard, som er beklædt med lyserødt papir. I toppen af "basen" er lavet hul hvor der er sat binding rings i.

Selve siderne er lavet af konvolutter, som er beklædt med papir og sværtet i kanten. For at holde det simpelt har jeg nøjedes med at embosse nogle simple stempler på baggrunden. De er embosset med hvid, og står derfor ikke super tydeligt frem, men giver blot lidt effekt til papiret. Det er et stempelsæt med forskellige strå jeg har brugt.
Rundt i kanten af billederne har jeg lævet prikker med stickles, for at indramme selve billederne.


Jeg håber virkelig at han kommer til at nyde "kalenderen", og får vendt et blad af og til så han får lidt nye billeder at kigge på.

2 kommentarer:

  1. Sikke em dejlig gave, du har lavet til din far!
    God weekend.

    SvarSlet
  2. Hvor er det en fin gave til din far. Og mere enkelt og elegant kan det vist ikke blive.
    Jeg kan godt lige forstå, hvad du mener med at han skulle have en lyserød sag stående. hihi. Jeg er sikker på at dette er det rigtige valg.
    God weekend.

    SvarSlet