torsdag den 10. september 2015

Det' den dejligste morgen i hundrede år....

Ja, det har faktisk været en fantastisk morgen.

Når man ser her på bloggen, så handler det meste pt om Lillesøster. Men der er stadig to storesøstre, de er ikke glemt eller pakket væk. Min hverdag, og dermed hvad der kommer på bloggen, afspejler nok bare, at det meste at min tid, går med at hygge, putte og passe Lillesøster.

Men i dag skal de handle om den ene storesøster. Ella har jo alle dage været den type, der har stået ualmindelig tidligt op. Heldigvis er hun inde i en stime, hvor hun sådan står tidligt op, men stadig hvor det er et menneskeligt tidspunkt. Derfor har Karsten de fleste dage Ella med om morgenen, og så går jeg med Anna når hun engang får øjne. Men i dag var der byttet helt rundt på rollerne. Anna vågnede kl 6... Ca 1 1/2 time før end hun plejer. Og når man nu er så tidligt oppe, så kan man jo få lov at være den første der komme i børnehave. Noget der sjældent sker fordi vi ofte først får nosset os sammen til at gå 8.30 eller der omkring. Så hun fik hurtigt tøj på, og så kørte hun med Karsten i dag.
Til gengæld sov Ella til 06.25, jep, den er god nok. Faktisk ret længe... Altså når man også har haft tendens til at stå op 03.30... 
Lillesøster havde lige spist, og var klar til at sove videre... Og hun sover faktisk endnu. Så Ella og jeg havde god tid til at hygge, putte og kramme. Noget hun faktisk sjældent har tid til, for det er der ligesom for lidt gang i. En dejlig morgen, hvor Ella var spræng fyldt af kærlighed.


Så glad kan man være om morgenen...


Men hun havde ikke lagt krudtet helt væk, hun skulle selvfølgelig fjolle og vise sin "tykke mave"...


Selvom det var en anelse kølig morgen, så var det også en dejlig morgen at gå i dagpleje. Solen var skjul lidt bag skyerne, men man kunne fornemme at den var på vej frem.


Og så er det jo dejligt at gå med denne charmetrold....


Lidt længere oppe af vejen står en brandhane, men den står så langt inde i hækken, at der er klippet et hul i hækken rundt om. Ofte når vi går til eller fra dagpleje, skal Ella ind og stå i det hul. For det passer lige til hende, hun kan lige præcis være der.




Nu er Ella afleveret hos dagplejemor, og jeg er hjemme igen. Og i dag kan jeg vist ikke trække den mere, der skal altså ryddes op og ordnes vasketøj. Selvom jeg prøver på at lade det ligge, og nurse lidt om mig selv, når Lillesøster sover. Men i dag bliver jeg vist nødt til at gøre noget bed det.

Og så skal der ellers lades op til at gymnastiksæsonen skal skydes igang i eftermiddag. Ella glæder sig til at komme i hallen og boltre sig, og Anna glæder sig til at hun må komme med.

God dag derude
*Signe*

1 kommentar: