søndag den 20. januar 2013

Min decemberdagbog - Del 3

Inden jeg gik rigtig igang med min dagbog, lavede jeg en liste over hvad jeg godt kunne tænke mig at have med i min dagbog. Fx. hvordan vejret var, hvilke ture vi var på, hvilke gave vi havde købt osv. 



Igen er det billede af Anna der kom med. Et rigtig vinterbillede hvor vi bar ude og lufte kælken.



Siden herefter er tom. For jeg har ikke fundet noget som det gav mening at jeg satte ind på denne side. Måske finder jeg en dag på at gøre noget ved siden, og eller må den forblive tom ;)



Vi skulle tage billeder til julekort, og jeg fandt den skønneste baggrund da vi var i Den Gamle By i Århus. Så selvom det i år blev uden nissehue, så valgte vi at dette skulle være årets julebillede. I midten er det billede som blev brugt til julekortene, og rundt om er nogle af de andre billeder der blev taget i samme ombæring.



Selvfølgelig skulle vores tur til Den Gamle By også med i albummet. Her har jeg også valgt at sætte en journaling note ind, hvor der står lidt om vores tur til Århus.



Denne side syntes jeg var helt oplagt at bruge til at skrive hvilke gaver vi gav til hvem. Jeg synes det er lidt sjovt at kunne se tilbage på hvad der fik hvad.



Imellem disse to sider har jeg sat konvolutten ind som fulgte med kittet. Udover de snefnug der allerede var stemplet på, har jeg blot sat en lille dymostrimmel på hvor der står ønskesedler. I konvolutterne ligger så vores ønskesedler som de så ud i år.



I forbindelse med de øvrige gavesider, har jeg også valgt at sætte en side ind med de hjemmelavede julegaver som Anna fik lavet. En kraftside der er lidt mindre end selve "basissiderne" i kittet.



Selvfølgelig skulle årest julebag også dokumenteres. Her har jeg lavet en lomme hvor der er billeder af kagerne, oversigt over hvad vi har bagt i år, og herudover skal jeg også lige have printet opskrifterne på kagerne og lagt i.



Her som lommen ser ud når kortene ikke er trukket ud.



Og selvfølgelig billeder fra da Anna og jeg bagte honningkager.
Jeg er bare super glad for mit nye program hvor jeg kan lave collager med billederne. Tusinde tak til Mizz Kitty for det tip. Det gør det noget nemmere at få alle de billeder med man godt kunne tænke sig. Jeg tror jeg talte antallet af billeder i albummet til 65 stk. Så hvis jeg ikke havde haft muligheden for at lave collager, var jeg nok blevet nødt til at vælge kraftigt ud i mine billeder, og så havde det måske ikke givet den samme helhed.


Så er der ikke flere billeder idag, men der kommer flere igen imorgen ;)

6 kommentarer:

  1. Hvor fint. På årets julekort foto side, er det Glossy accent du har brugt på julekuglerne?

    SvarSlet
  2. Hvor fint. På årets julekort foto side, er det Glossy accent du har brugt på julekuglerne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtigt, det glemte jeg helt at få skrevet. Det er helt rigtig at det er glossy accent jeg har kommet på... bare for at fremhæve dem en smule ;)

      Slet
  3. Flotte sider igen, og sikke mange ting du har fået med i den julebog. Fantastisk.

    SvarSlet