torsdag den 8. december 2011

8. December - Lidt af vores julepynt

Det hele skal jo heller ikke gå op i scrap, så idag vil jeg vise lidt af vores julepynt her i huset. Jeg synes det var så hyggeligt, sidste år, at se hvad i derude havde af forskelligt julepynt, så i år vi jeg også vise lidt ;)






Jeg har 6 små krukker eller glas er det vel sagtens som jeg har te i. Jeg synes de var så fine med det prikkede bånd og svampene. Og hvis jeg så bliver træt af pynten, kan man jo altid lave noget nyt ved scrapbordet.

To nisser jeg fandt til ingen penge et år vi holdte jul i Hillerød. Må indrømme at jeg har en svaghed for julepynt, og har egentlig altid sagt til mig selv at jeg ikke skulle have noget nyt. Og for første gang i år har jeg virkelig taget mig god tid til at pynte op, og fået stort set alt pynt frem. Og nu kan jeg faktisk se at jeg slet ikek har så meget som jeg har plads til i huset ;) Altså behøver jeg slet ikke holde igen ;) Så min ide om at man skal have mindst et stykke nyt pynt om året holder endnu ;)


Annas julekalender. Nissen er så sød at ligge en pebernød til hende hver eneste dag.

De små plager holder også jul, og holder hovedet varmt med en lille nissehue.



Har i noget særligt forhold til julepynt, eller har i fået nok?

4 kommentarer:

  1. Tak for kigget i dine julesager. Fine ting.
    Det var nemlig rigtig hyggeligt sidste år at se hinandens pynt. Så mere..tak.
    Og den med nyt hver år holder ca. i 40 år - så bare fortsæt.
    God 8. decemeber. Sender dig en pb om lidt ang. tæppet.

    SvarSlet
  2. Søde krukker og de nissehuer til de fire piner er da så søde...kan lige se at mine mangler sådan nogle;-)

    SvarSlet
  3. Søde krukker/glas.
    Mit forhold til julepynt er lidt både og - for nogle år siden havde jeg tonsvis af julepynt - nu har jeg sorteret kraftigt ud i det - men nogle ting skal bare frem - ellers er det ikke jul.

    SvarSlet
  4. Ha ha ha....det er da morsomt at de små plager har fået nissehuer på:-) For et par år siden, havde min kære moder strikket nogle små lignende huer og de var sørme også brugt til at varme de kære kongelige figurer. Det var altså noget af et syn!!

    SvarSlet