fredag den 3. december 2010

3. December - Brændte mandler

For nogen tid siden sad jeg og kiggede på forskellige blogge. Jeg faldt over Ravn Design, og fandt en opskrift på at lave brændte mandler i mikroovnen. Det syntes jeg lød meget interessant, og det skulle da lige prøves.

Istedet for bare at have dem liggende i en skål, har jeg lavet nogle af Meltesens fine kræmmerhuse til mandlerne.


Opskriften på mandlerne:

Brændte Mandler i mikroovn

200 g mandler
4 spsk sukker
1½ tsk kanel
1½ spsk vand

Hæld det hele i en skål/dyb tallerken (som ikke må være af plast). Stil det i mikroovnen i 2 min. ved 700 W. Når de 2 min er gået, tag skålen ud (pas på du ikke brænder dig) og rør rundt. Sæt igen skålen i mikroovnen 2 min ved 700 W. Når mandlerne er færdige bredes de ud på et stykke bagepapir, og skilles ad med en gaffel.




















Prøv dem... de smager godt ;)

5 kommentarer:

  1. Det lyder, som om det ikke kunne være nemmere. Har selv før forsøgt mig med mandler i en gryde, men det blev noget værre klister-noget. Tror at jeg vil prøve din opskrift i stedet for. :o)

    SvarSlet
  2. Det var dog en fantastisk opskrift, nemt og hurtigt- lige noget for mig. Sød ide at putte dem i de fine kræmmerhuse.
    vh Renne

    SvarSlet
  3. Tak for opskriften, den må da prøves. Og flot i kræmmerhusene.
    God decemberaften.

    SvarSlet
  4. Tak for opskriften. Har straks kopieret, og håber at få afprøvet inden jul...ind imellem alt det andet.

    Lækre kræmmerhuse. Det ser virkelig indbydende ud.

    SvarSlet
  5. Det skal sørme da prøves...Søde kræmmerhuse, dem vil jeg også forsøge mig med ;-)

    SvarSlet