mandag den 3. december 2012

3, December - Jul i den gamle by

Idag har Anna fri fra dagpleje, og derfor planlagde vi for længe siden at vi skulle en tur i den gamle by. Min søster kommer når hun har fri fra vagt på arbejde, og så kører vi mod Århus.

Jeg glæder mig rigtig meget, ikke mindst efter vi i fredags var til juletræstænding i Fredericia. Det var lidt en impulsbeslutning at vi tog derind, men hvor var det godt at vi gjorde det. Inden julemanden og nisserne kom gik vi rundt i byen og kiggede, og Anna gik ligeså stille i mørket og sugede alt til sig. Hun synes det var fantastisk at se nisserne der spillede musik, og ikke mindst da hele byens julebelysning blev tændt. Vi var på byens torv hvor der var masser af boder, og igen sugede hun bare det hele til sig.

Jeg fik lige et par stemningsbilleder.




Så glæder mig til at se hvad hun siger til julemarked i Den Gamle By. Jeg er sikker på at det bliver en fornøjelse ;)

Imens kan i da lige se et par kreative projekter fra weekenden.

Først årets adventsdekoration

Jeg havde fundet nogle lys i forskellige størrelser, og et stort fad. Så blev der bare pyntet med lidt forskelligt grønt, lidt kogler og sådan. Lysene fik et par omgange med twine, og nogle trætal. Tallene har jeg fået af Annas dagplejemor, da hun mente at jeg var meget bedre til at få dem brugt end hende ;) Synes de er så søde, og så passede de lige til den rød/hvide twine ;)


Da Anna så at jeg skulle lave dekoration, ville hun også mægtig gerne lave noget. Så vi inviterede da lige morfar og Sonja på kaffe, så kunne hun lige lave en dekoration til dem ;) Tror ikke lige de havde fået lavet noget selv ;)

Anna fik simpelthen bare en stak grønt og pynt på bordet, og så kunne hun selv vælge.


Det var ikke lgie hele tiden hun kunne få gran mm til at sidde fast i leret, så her måtte mor lige hjælpe lidt til - efter hendes anvisninger selvfølgelig.

Tror hun var ret stolt af resultatet, hvor hun var faldet særligt for det lilla pynt ;)

Det bedste billede jeg kunne få, det var ikke helt nemt med det lange lys ;)

Jeg håber i nyder dagen, selvom det nok bliver en kold fornøjelse, så glæder jeg mig til vores tur i Den Gamle By.

11 kommentarer:

  1. åh,,, så super hyggeligt

    rigtig god 3 december

    SvarSlet
  2. det lyder superhyggeligt med julemarked i den gamle by, god fornøjelse - og det er bestemt en rigtig flot dekoration den unge dame har fået lavet

    SvarSlet
  3. Hvor er det bar hyggeligt med sådanne julemarkeder..
    Skønt at hun bare nød det hele :)

    Hvor ser det hyggeligt ud med jeres juledecorationshygge :)

    Håber i får en dejlig tur idag :)

    SvarSlet
  4. Det var da godt i kom afsted, når Anna fik så meget ud af det =D
    Sød adventsdekoration. Men smukkeste dekoration er selvfølgelig .......Anna´s
    God 3. dec.

    SvarSlet
  5. Det lyder som en rigtig hyggelig dag.

    SvarSlet
  6. Hvor ser det hele hyggeligt ud og der er måske en kommende dekortør gemt i Anna

    SvarSlet
  7. Flot flot adventsdekoration og fed dekoration Anna har lavet - hvor gammel er det hun er?

    SvarSlet
  8. Det blev da en super flot dekoration.

    SvarSlet
  9. Hvor her julehygges! Hun er da vild dygtig Anna!

    SvarSlet
  10. Jeg håber, I har en hyggelig tur til Århus. DET må da være jul på den helt rigtig gammeldags måde.
    Og Anna slægter da dig noget på med den fine dekoration. Herligt.
    På gensyn...måske med billeder fra Århus.

    SvarSlet
  11. Hvor hyggeligt med en tur i den gamle by :) det ville jeg rigtig gerne og da særligt på tid med sne og hygge :)
    Super dejlig dekoration Anna fik lavet :) Rigtig god 4. december

    SvarSlet