lørdag den 8. december 2012

8. December - På julerundtur

Idag vil jeg tage jer med på rundtur i mit hjem. I skal se lidt af det pynt der pryder huset i år.
Har prøvet at tage billeder af det pynt, som jeg ikke mener har været på bloggen før ;) Men undskylder på forhånd hvis I har set det før, så må det bare betyde at det er noget jeg er rigtig rigtig glad for.

Først nogle keramiknisser. Jeg lavede dem mens jeg gik i folkeskole, og de var en gave til min farfar. Da han døde arvede jeg dem igen, og det er jeg super glad for. For jeg elsker bare disse nisser.
Min far har også et sæt, det er dog hellige tre konger. Måske jeg arver dem en dag også ;)

Mads Stages Hellige Tre Konger.
Nogle jeg engang så i stor udgave, og bare faldt for med det samme ;)

Og idag igen er der drillenisser på bloggen, nu har jeg altså opgivet at få vendt billederne.
Det her sæt nisser havde jeg med hjem fra Grønland. Det var en sød grøndlansk dame der har lavet dem, og jeg synes bare det er skønne.

På troldegrenen i stuen er der kommet lidt nyt til. Nemlig de små glassvampe-
Elsker bare svampe, synes de er såååå fine....

Lidt tættere på...

Sammen med glassvampene hænger også nogle hvide glaskugler jeg købte for nogle år siden.
Synes de passer rigtig fint sammen med svampene.

Annas legekøkken er også blevet pyntet op. Der skal jo være jul alle steder ;) Men hun har også tilføjet en enkelt ting selv....

Nemlig den lille Berner i midten. Men hvad pokker, hun elsker jo den virkelige udgave af en berner vi har til at rende rundt. Så hvorfor ikke en enkelt af plastik ;)

Sidst er der troldegrenen i køkkenet, med fine sølv glaskugler. Jeg har ikke helt bestemt mig for om der måske skal nogle flere kugler op... Måske, det er jo ikke jul endnu ;)


Er i færdige med at pynte op til jul?

Idag skal jeg færdiggøre mit kageprojekt, og så står den på julefrokost i aften. Den første julefrokost i år, og er sikker på at det nok skal blive hyggeligt. Det er hos en lille virksomhed hvor jeg engang har arbejdet, og det er bare så hyggeligt at jeg stadig bliver inviteret med ;)

God lørdag...

8 kommentarer:

  1. Uuuh de grønlandske nisser er skønne!! Og så hyggeligt med al den julepynt - der bliver tomt når man piller det hele ned igen - haha.

    SvarSlet
  2. Hvor er der hyggeligt hos dig, med en blanding af nye og gamle ting - og ting der betyder noget for en. Og det er vigtigt.
    Tak for turen. Og god 8. dec.

    SvarSlet
  3. Hvor ser der hyggeligt ud med al den fine julepynt. Rigtig god fest i aften og forsat god dag.

    SvarSlet
  4. Fine ting du har julepyntet med.
    Ønsker dig en rigtig god 8. december

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det skønt, jeg elsker nor der er en lille historie til tingende de grøndlanske nisser i sælskind er super søde. knus morkaren.

      Slet
  5. Rigtig sødt julepynt, du har.
    Ja, jeg pynter ikke mere op. Med mindre jeg køber noget nyt ; )
    God weekend.

    SvarSlet
  6. find d2y20w0i24 designer replica luggage replica evening bags replica bags in gaffar market replica gucci bags t5d02h2w77 replica bags wholesale india 7a replica bags meaning hermes fake t1g52k3g65 replica bags dubai

    SvarSlet